сряда, 19 февруари 2014 г.

Декориране на стъклен буркан



Декориране на стъклен буркан
с разпечатка на картина на Иван Арабаджиев
Урок на Камелия Мирчева 



Необходими материали и пособия:
Ø      Стъклен буркан
Ø Разпечатка на картината на Иван Арабаджиев. /Повече за творчеството на художника може да бъде научено на линкове: Иван Арабаджиев 
Картините на художника са обект на авторско право и не могат да бъдат ползвани за декупаж, без неговото съгласие. За контакти с Иван Арабаджиев линк към профила му във Фейсбук https://www.facebook.com/ivan.arabadzhiev.56?ref=ts&fref=ts

                                         Художник: Иван Арабаджиев формат: 50/60 масло, платно
                                         картината е собственост на сем. Емилия и Мирчо Мирчеви
Ø      Лепило за декупаж 

Ø      Медиум на Лорка [1]

Ø      Релефна паста „Рафаело”[2]

Ø      Акрилни бои /за предпочитане акрил и перлен акрил на Лорка/[3], антични бои [4]

Ø      Акрилен лак

Ø      Четки, гъбички, тампони, инструменти за декориране





  
Етапи на работа:

1.      Съдът се почиства и подсушава.  
2.    От външната  страна  се нанася медиума на Лорка. Нанасянето може да стане с четка или тампон. За тампон може да се използва изрязано парченце от гъба. Но в магазините се продават и такива с дръжки.  Предметът се оставя добре да изсъхне. 
3.      Върху добре изсъхналият предмет се залепя картинката
4.     Нанася се релефната паста „Рафаело”. Това може да стане по различен начин: чрез силиконови или обикновени четки или чрез инструменти за моделиране. За целта могат да бъдат използвани и пластмасови лъжички или шпатулки. Ако се търси ефект на напукване на релефа, пастата се нанася на по-дебел слой.


6.  След изсъхването на релефната паста, предмета се декорира чрез рисуване с акрилни бои. В случая съм използвала акрил и перлен акрил на Лорка. Ако желаем да получим каменен ефект на релефа, вместо паста „Рафаело” може да се използва релеф „Кварц”на Лорка. Този ефект също може да се получи, като върху изсъхналият релеф, направен с Рафаелото се мине един пласт малко по-рядка консистенция с Кварца. След изсъхване декорираме с антична боя на водна основа, като изтъркваме частите на релефа с мокра кърпичка. 


7.  Готовият предмет се лакира с безцветен лак на водна основа. Лаковете биват гланцирани и матови. Гланцираните придават блясък на предмета, а матовите не.





[1] МЕДИУМЪТ е бяла течност, която след изсъхване става прозрачна. Предназначен е за предварителна обработка на повърхността /стъкло, керамика, дърво и др/. Медиумът осигурява залепването на материала и прехода към следващата обработка. Нанася се с четка, валяк или тампон. Медиумът на Лорка позволява към него да се прибави цветен акрил, чрез което се получава фон, взависимост от желаната наситеност. Продуктът е на водна основа и е екологично чист. По време на работа и експлоатация не отделя никакви вредни вещества. Почистването на инструментите става с вода.
[2] Релефна паста „Рафаело”позволява да се имитира всичко, като шарка и след това да се полира до блясък. Рафаелото на ЛОРКА е изпитано и с успех може да се използва в декупажа за постигане на различни ефекти. То представлява гъста бяла маса-паста, съставена от полимер, вода, пълнители и много допълнителни добавки. Издържа без проблем на външни атмосферни условия.
НАЧИН НА ПРИЛОЖЕНИЕ: За основа може да послужи всяка добре почистена повърхност /кожена, стъклена, керамична и др./. Порестите повърхности е добре  да бъдат грундирани предварително, а стъклените и керамичните да са обработени с медиум. Пастата се нанася двукратно, като в първия слой на нанасяне се правят фигури с различен вид инструменти. Желателно е дебелината на фигурите над основната повърхност да е минимална – съвсем малка. Ако е необходимо се шкурят високите части. След добро изсъхване се нанася втори слой, като запълване без никакви фигури. При натиска при полагане на втория слой високите части от първия се открояват много добре. Втория слой може да бъде в същия цвят на първия или произволен друг с оцветено Рафаело. Понася върху себе си лак и всичко друго ползвано в декупажа. Може да бъде комбинирано произволно и с други продукти на водна основа за получаване на различни ефекти. При нанасянето на дебел слой „Рафаело” се получават пукнатини, които могат да бъдат използвани, като ефекти. Рафаелото по принцип е бяло, но може да се оцвети по каталог на ЛОРКА или с всички пигментни пасти на водна основа или с акрилна боя. Най-малкото количество за оцветяване по каталог  е 1 кг.
[3] Акрилните бои на Лорка са екологично чисти продукти на водна основа. По време на работа и експлоатация не отделят никакви вредни вещества. Почистването на инструментите става с вода. Имат изключително добро приложение върху всякаква основа – стъкло, керамика, метал, порцелан, бетон, хартия, дърво и други повърхности. Високата им издръжливост на атмосферни условия е огромен плюс. Могат да бъдат нанасяни с четка, валяче, гъба или тампонче.  При разреждането им с вода цвета леко изсветлява. Акрилните бои на Лорка биват стандартни и перлени. Характерното за перлените акрили са съставени от фини перли, които отразяват по различен начин светлината, в зависимост от ъгъла от които се гледа. Различните нюанси на цветове предават особено красиво отражение и блясък. 

СТАНДАРТНИТЕ Акрилни бои на Лорка  се произвеждат се в три разновидности:

Акрил мат – Има отлична покривност. Изключително богата цветова гама. Съвместимост с всички продукти, произведени от Лорка – релефни пасти и медиуми.

Акрил  мат Х1 – висококачествена еластична акрилна боя. Притежава висока защита от проникване на влага. След изсъхване остава матова, като за постигане на гланцираност може да се положи медиум върху боята. Издържа на всякакви атмосферни влияния.

Акрил гланц – създава здрав, цветен филм с перфектен гланц. Много висока  степен на износоустойчивост. Търпи всякакви импровизации при смесването с други продукти на водна основа.

ПЕРЛЕНИЯТ АКРИЛ на Лорка се произвежда в две разновидности:

Перлен акрил - Специфичен акрил с оригинални перлени пигменти, които отразяват светлината с много по-голяма ефективност от металическите бои. Създава здрав, цветен филм в зависимост от цвета на перлите с перфектен гланц. Има висока наситеност на цвета и ефектно отражение на падналата светлина. Не е необходимо лакирване върху перления акрил. Много висока степен на износоустойчивост, може да се мие многократно без ограничение. Всички цветове могат да се смесват произволно за получаване на нюанси. При разреждане с вода се получаване на трансперантен перлен ефект

Перлен акрих Х1 - фините перли са много малки сфери, които отразяват светлината много ярко и под различен ъгъл. Оцветени различен цвят(нюанс) те предават неповторимо ярко отражение от обекта на който са положени. Ако има и насочена светлина те заблестяват със собствения си цвят. Погледнати под ъгъл – дават друго цветно отражение на повърхността. Положеният филм е еластичен. След изсъхване остава гланцов и не се налага ползването на лак. Издържа на всякакви атмосферни условия. Произвежда се в богата цветова гама. Продуктът залепва много добре за основата и след изсъхване остава здрав еластичен филм. Това му качество го прави особено подходящ за използване при декорирането корици от подвързия, макетирана хартия, бележници, огъващи се пластмаси и др. Има изключителна висока лепливост и при недобро затваряне на опаковката може да залепи капака за основата.

      [4] Античните бои са висококачествени декоративни бои на водна основа за всякакви повърхности: дърво, mdf, платна, мазилка, смоли, папиемаше, свещи, стени, текстил, кожа, керамика, полимерна глина, хартия, постери, метал. Чрез тях се придава античен вид на предмета и се подчертава релефа. Препоръчва се нанасянето на цвета да е върху светла основа. Боята се нанася с четка или тампон и след като леко изсъхне се почиства от високите части на релефа със суха кърпа, ако боята не е съвсем изсъхнала  или с леко влажна, ако боята е изсъхнала повече. Античните бои могат да се смесват с глазиращи медиуми, които забавят съхненето. Приблизителното нанасяне на медиум и боя е 1 част медиум и 4 части боя, но това е специфично за всяка отделна марка антични бои.


Няма коментари:

Публикуване на коментар